مشاوره کسب و کار عموما مربوط به تمام افرادی می شود که می خواهند به صورت مستقل یا در قالب یک شرکت به کسب درآمد بپردازند.
مشاوره کسب و کار به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می گردد. توصیه اکید ما به سازمان های متقاضی، برگزاری جلسه به صورت حضوری و در محل کسب و کار می باشد. چون تا زمانی که مشاور، کسب و کار و فرایندهای سازمانی شما را از نزدیک نبیند نمی تواند راهکاری مناسب برای حل چالش های سازمانی شما ارائه دهد.
فرایند های مشاوره ای به سازمان های اغلب در چند مرحله انجام می پذیرد:
مرحله اول مشاوره کسب و کار به سازمان ها
در مرحله نخست، مشاور در محل کسب و کار حضور می یابد و طی جلسه ای با مدیریت از جز به جز فرایندهای اجرایی سازمان مطلع می گردد. در این مرحله مشاور اطلاعات ارائه شده توسط مدیریت سازمان را با نتایج و آمار ثبت شده سازمانی به منظور یافتن مغایرت ها کنترل می کند.
مرحله دوم مشاوره کسب و کار به سازمان ها
در ادامه نوبت به برگزاری جلسه با سرپرست بخش های مختلف و معاونین سازمان می رسد. در این مرحله اطلاعات ارائه شده توسط سرپرستان ثبت می گردد تا در خلل مطالب ارائه شده، عارضه های سازمانی کشف شوند.
مرحله سوم مشاوره کسب و کار به سازمان ها
در این مرحله نوبت به بررسی نحوه عملکرد پرسنل سطوح پایین هرم سازمانی می رسد. چالش ها، فرصت ها، نقاط قوت و ضعف سیستم، نقدها و پیشنهادات این دسته از پرسنل ثبت شده و مطالعات چارچوب سازمانی پایان می یابد.
مرحله چهارم مشاوره کسب و کار به سازمان ها
در این مرحله نوبت به بررسی اکوسیستم پیرامون سازمان می رسد. اصلی ترین رقبای سازمان مذکور و رهبران بازار شناسایی می شوند و در مورد آن ها مطالعه می شود. پس از آن و با توجه به اطلاعات کسب شده نوبت به برنامه ریزی مجدد عملکرد سازمان بر اساس استراتژی طراحی شده توسط مشاور سازمانی در جهت رسیدن به اهداف سازمان می رسد.
عیار مشاور کسب و کار شما دقیقا در این مرحله مشخص می شود.
برنامه ریزی استراتژیک سازمان شما و شناسایی و حل چالش ها در جهت بهینه کردن فرایندهای سازمانی شما تخصص اصلی ماست. شما می توانید با رزرو جلسه مشاوره سازمانی به راهبردهای سازمانی خود هرچه سریعتر دست پیدا کنید.