رقابت در بازار

5 استراتژی رقابت در بازار رقابتی – مشاور کسب و کار

مهمترین چالش‌شرکت‌ها پس از شکل گیری و به ثبات رسیدن فرایند سازمانی آن ها رقابت در بازار و نداشتن یک استراتژی رقابت در بازار است. برای بقا و رشد در بازار، شرکت‌ها باید استراتژی‌های رقابتی موثری را برای خود تعیین کنند. در ادامه، به چند استراتژی‌ رقابت در بازار که شرکت‌ها در برابر رقبای خود به کار می گیرند، خواهیم پرداخت:

در ابتدا باید بگوییم که میتوانید جهت انجام مشاوره برای افزایش درآمد در شغل خود و یا راه اندازی کسب و کار مناسب با شماره 09908008011 ** میلاد بهرامی ** تماس حاصل کرده و یا به صفحه درخواست مشاوره مراجعه نمایید.

1. استراتژی قیمت پایین تر به عنوان یک استراتژی رقابت در بازار

رقابت قیمتی و به عبارتی استفاده از قیمت پایین تر نسبت به رقبا، یک راهکار موثر و استراتژی رقابت در بازار است. البته باید دقت کنید که گاهی این روش می تواند باعث ورشکستگی شما و یا خراب شدن بازارتان گردد. به همین سبب اکیدا لازم است که این استراتژی حساس به درستی پیاده سازی شود. از این رو حتما قبل از به کار گیری آن با مشاور استراتژیک کسب و کار خود مشورت کنید.

در روش رقابت قیمتی لازم است همواره به دنبال بهترین تامین کننده ها باشید تا حاشیه سود شما حفظ گردد. با قرار دادن قیمت پایین‌تر از رقبا، شرکت می‌تواند به جذب مشتریان جدید بپردازد. اما این ارائه خدمات و کالای باکیفیت است که در نهایت باعث حفظ مشتری در کسب و کار شما می شود.

2. استراتژی تمرکز بر کیفیت

تمرکز بر کیفیت محصول، نیز یک راهکار موثر و استراتژی رقابت در بازار است.. با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا، شرکت می‌تواند به جذب مشتری پرداخته و با حفظ کیفیت، مشتریان وفادار بسازد. در این روش بخش حساس کار مربوط به اولین تجربه مشتری در برخورد با برند شما می باشد. اگر بتوانید به خوبی مشتری را در معرض محصول خود قرار دهید، کیفیت محصول شما مابقی مسیر جذب مشتری را انجام می دهد. سعی کنید به هر نحوی که برایتان امکان پذیر است مشتری محصول شما را تجربه کند. این کار می تواند با ارائه تست رایگان، سمپلینگ، ارائه اشانتیون و … صورت بپذیرد.

3. استراتژی تمرکز بر نوآوری

تمرکز بر نوآوری، یک راهکار موثر و استراتژی رقابت در بازار است. در این روش رقابت در بازار شما باید برای مشتری این ذهنیت را ایجاد کنید که هر بار قرار است در برخورد با محصولات جدید شما سورپرایز و شگفت زده شود. با ارائه محصولات و خدمات نوآورانه، شرکت می‌تواند به جذب مشتریان جدید بپردازد. یکی از اصلی ترین استراتژی های رقابت در بازار شرکت هایی مثل اپل، تمرکز بر نوآوری است.

4. استراتژی تخصصی‌سازی

تخصصی‌سازی یعنی ارائه خدمات یا محصولات به یک طیف خاص از مشتریان به گونه ای که خبرساز شود. این استراتژی رقابت در بازار می تواند شما را در ذهن مشتریان کسب و کار، خاص جلوه دهد و مسیر تبلیغات و برندینگ شما را آسان تر کند. البته باید دقت کنید که این استراتژی رقابتی هم بسیار حساس است و در صورت استفاده ناشیانه می تواند شما را با ورشکستگی روبه رو کند. در مسیر استفاده از این استراتژی رقابت در بازار نیز بهتر است اول از یک مشاور حرفه ای، مشاوره تخصصی کسب و کار بگیرید.

5. استراتژی تمرکز بر خدمات پس از فروش

استراتژی تمرکز بر خدمات پس از فروش، نیز یکی دیگر از راهکارهای موثر و استراتژی رقابت در بازار است. این روش یکی از راهکارهای حرفه ای وفادارسازی مشتری به شمار می رود. با ارائه خدمات پس از فروش بهتر، شرکت می‌تواند مشتریان خود را حفظ کرده و با ایجاد رابطه مستمر با مشتری به توسعه بازار خود بپردازد.

درست است که در ظاهر ارائه خدمات پس از فروش ممکن است برای کسب و کار زحمت ایجاد کند ولی پیاده سازی هوشمندانه سیستم خدمات پس از فروش می تواند رفته رفته برای شما درآمد پایدار و بازاری همواره روبه رو رشد ایجاد کند. از این رو برای پیاده سازی سیستم خدمات پس از فروش حرفه ای بهتر است با خلاق ترین مشاورین کسب و کار مشورت کنید.

استراتژی رقابت در بازار

در کل، داشتن یک استراتژی رقابت در بازار موثر، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در بازار رقابتی عملکرد بهتری از خود نشان دهند. با توجه به نیازها و مشکلات مشتریان، شرکت ها با تمرکز بر کیفیت، نوآوری، تخصصی‌سازی و خدمات پس از فروش می‌توانند به بهترین شکل به رقابت در بازار بپردازند و موفقیت بیشتری را برای خود به دست آورند. همچنین، استراتژی رقابت قیمتی یا همان قیمت پایین تر هم می‌تواند در برخی موارد موثر باشد.

برای طرح ریزی یک مسیر استراتژیک هوشمندانه برای رقابت در بازار بهتر است با ثبت درخواست مشاوره کسب و کار در وبسایت از نظرات حرفه ای ما استفاده کنید و با تجربه یک مشاوره کسب و کار هدفمند گوی سبقت را از رقبای کسب و کار خود بربایید. در مقالات بعد میتوانید برای تکمیل اطلاعات خود به مطالعه 5 نیروی رقابتی پورتر بپردازید.

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *